۱۸ استارت آپ گردشگری شگفت انگیز سال ۲۰۲۴ میلادی

۱۸ استارت آپ گردشگری شگفت انگیز سال ۲۰۲۴ میلادی

رسانه قطبنما: فینال رقابت‌های استارت آپی جهان ۲۰۲۴ (Global Startup Pitch) به سومین سال برگزاری خود رسید. امسال ۱۸ استارت آپ گردشگری از میان ۲۰۰ استارت آپ به فینال این رقابت‌ها رسیده‌اند که هر کدام امیدی تازه در زمینه فناوری سفر هستند. این استارت آپ‌ها بهترین و درخشان‌ترین نوآوری‌ها در صنعت سفر را در ۴ منطقه آسیا و اقیانوسیه، اروپا، آمریکای شمالی و بازارهای نوظهور ارائه می‌دهند. رقابت‌های امسال یک دسته جدید نیز دارد که در زمینه تجربه در مقصد، انقلابی به‌پا کرده‌اند و به‌نظر داوران در سال‌های آینده حرف‌های زیادی برای گفتن خواهند داشت.

به‌گزارش «رسانه قطبنما»، رویداد رقابت‌های استارت آپی جهان با همکاری «وب این تراول» (WiT)، پلتفرم اخبار و رویدادهای صنعت سفر، و «فوکس‌رایت» (Phocuswright)، بزرگترین مرجع جهانی تحقیقات سفر، برگزار می‌شود. در رقابت استارت آپ‌های گردشگری جهان، استارت آپ‌ها به دو دسته «سیدآپ» (Seedup) و «اسکیل‌آپ» (Scaleup) تقسیم می‌شوند. منظور از استارت آپ‌های سید آپ، استارت آپ‌های زیر ۳ سال است که حداکثر ۵ میلیون دلار سرمایه جذب کرده‌اند. استارت آپ‌های اسکیل‌آپ نیز  به کسب‌وکارهایی اطلاق می‌شود که ۳ تا ۸ سال سن دارند و حداکثر ۱۰ میلیون دلار سرمایه جذب کرده‌اند. 

به‌گفته مسئولین برگزاری این نمایشگاه، در این رقابت‌ها استارت آپ‌های سیدآپ با یکدیگر و استارت آپ‌های اسکیل‌آپ با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت. برنده نهایی این رقابت‌ها نیز ۱۴ تا ۱۶ اکتبر ۲۰۲۴ میلادی در نمایشگاه WiT سنگاپور معرفی خواهند شد؛ جایی که هر استارت آپ در یک فرصت ۵ دقیقه‌ای به ارائه ایده خود خواهد پرداخت و شرکت‌کنندگان در نمایشگاه به برترین ایده رأی خواهند داد. 

نگاهی به استارت آپ‌ها نشان می‌دهد، هوش مصنوعی، بلاکچین، یکپارچه‌سازی تجربه کاربر و سفارشی‌سازی، بیشترین زمینه فعالیت استارت آپ‌ها را به‌خود اختصاص داده است. بیایید بیشتر با این ۱۸ استارت آپ آشنا شویم.

۱. بلی

بلی

  •  دسته: سیدآپ
  • منطقه: آسیا و اقیانوسیه
  • وب‌سایت

«استارت آپ بلی» (Belli) یک نرم‌افزار مدیریت بار محموله‌های هوایی است که به شرکت‌های هواپیمایی  کمک می‌کند تا با کمک هوش مصنوعی، فرآیندهای دستی مثل برنامه‌ریزی بار، مدیریت درآمد و گزارش‌دهی را دیجیتالی کنند. این کار سبب می‌شود تا کارکنان وقت آزاد بیشتری داشته باشند و میزان خطاها نیز به کمترین میزان برسد. بنیانگذاران بلی، پیش از این استارت آپ تجربه کار در شرکت‌های بزرگی مثل ایرآسیا (AirAsia)، مک‌کنزی (McKinsey )، اسپیس ایکس (SpaceX) و بوکینگ‌دات‌کام (Booking.com) را دارند.

۲. مارکت فور گود

  •  دسته: سیدآپ
  • منطقه: آسیا و اقیانوسیه
  • وب‌سایت

«مارکت فور گود» (Market For Good) یک استارت آپ بی‌تو‌بی (B2B) است که به تامین تدارکات شرکتی‌هایی کمک می‌کند که به‌دنبال ایجاد یک تاثیر مثبت اجتماعی یا زیست‌محیطی هستند. مارکت فور گود یک پلتفرم آنلاین برای ارائه هدایا، تجربیات و خدمات به کسب‌وکارها است. به‌هنگام خرید هر محصول یا خدمات، می‌توانید اهداف اجتماعی یا زیست‌محیطی و نحوه اجرای این اهداف از سوی ارائه‌دهنده محصول یا خدمت را ببینید. هر محصول، خدمات یا تجربه‌ای که در این پلتفرم به اشتراک گذاشته می‌شود، تاثیر مستقیمی بر سازنده، جامعه و اجتماع دارد. با خرید از این پلتفرم به‌عنوان یک کاربر، می‌توانید گزارش مفصلی از میزان مشارکت اجتماعی خود با هر خرید و تأثیر کلی که برجای گذاشته‌اید را ببینید.

۳. امیوز تراول 

۱۸ استارتاپ متحول کننده صنعت سفر در سال ۲۰۲۴ میلادی

  • دسته: اسکیل‌آپ
  • منطقه: آسیا و اقیانوسیه
  • وب‌سایت

«استارت آپ امیوزتراول» (Amusetravel) یک استارت آپ کره‌ای است که با ارائه خدمات مراقبتی به همه اعضای خانواده، اعم از سالمندان، کودکان و افراد دارای معلولیت کمک می‌کند تا سفری را تجربه کنند که همیشه آرزو دارند. با کمک این استارت آپ می‌توانید فرزندان، سالمندان و یا همسفر دارای محدودیت حرکتی خود را با خیال راحت به کارکنان حرفه‌ای بسپارید که با اجرای تورهای سفارشی، تجربه‌های گردشگری جذاب و امنی را برای آن‌ها رقم خواهند زد. این استارت آپ همچنین صفر تا صد برنامه‌ریزی انواع سفرهای خانوادگی را انجام می‌دهد تا تجربه جذابی از سفرتان در ذهن بماند.

۴. نئوما

  • دسته: اسکیل‌آپ
  • منطقه: آسیا و اقیانوسیه
  • وب‌سایت

«استارت آپ نئوما» (Neoma) یک پلتفرم بی‌تو‌بی نرم‌‌افزار به عنوان سرویس (SaaS) مبتنی بر هوش مصنوعی است که سیستم‌ها، فضاها و افراد را برای ارائه تجربیات انسان‌محور، یکپارچه می‌کند. هنگامی که واسط برنامه‌نویسی نرم‌افزار کاربردی (API) نئوما را به اپلیکیشن خود متصل کنید، هوش مصنوعی رفتار کاربران اپلیکیشن را تجزیه‌وتحلیل می‌کند تا با درک رفتار آن‌ها، تجربه‌شان را شخصی‌سازی کند. سپس هوش مصنوعی در زمان، مکان و با محتوای مناسب بر مشتریان تاثیر می‌گذارد.

یونیت‌های هوش مصنوعی نئوما نیز تحول بزرگی را در صنعت هتلداری رقم زده‌اند. این یونیت‌ها حاوی ریزپردازنده‌هایی هستند که فیلم‌های دوربین‌های هتل را تجزیه‌وتحلیل می‌کند تا گردش‌ کاری (Workflow) مربوط به سرویس مهمان، کارایی عملیاتی و ایمنی فضا را خودکار کند.

۵. لایک مجیک

«استارت آپ لایک مجیک» (Like Magic) یک پلتفرم دیجیتال «نرم‌افزار به‌عنوان سرویس» (SaaS) است که کسب‌وکارهای هتلداری و مهمان‌نوازی را هدف قرار داده است. این پلتفرم به مدیریت هوشمند و کارآمد فرآیندهای عملیاتی کمک می‌کند تا تجربه‌ای یکپارچه را برای صاحبان کسب‌وکار، کارمندان و مشتریان رقم بزند. به‌عبارتی با کمک این پلتفرم می‌توانید همه فرآیندهای عملیاتی کسب‌وکار خود را یک‌جا تجمیع کنید. این استارت آپ سرویس خود را به‌صورت وایت‌لیبل (White Label) ارائه می‌دهد. این ویژگی‌ به کسب‌وکارها اجازه می‌دهد تا این پلتفرم را مطابق برند خود سفارشی کرده و آن را با مؤلفه‌ها و محتواهای منحصربه‌فرد، مثل خدمات بومی و غیره، ارتقا دهند.

۶. تراپی

۱۸ استارتاپ متحول کننده صنعت سفر در سال ۲۰۲۴ میلادی

اگر شما هم یک کسب‌وکار مسافرتی دارید که باید به چندین واسط برنامه‌نویسی نرم‌افزار کاربردی (API)، مثل اسکای‌اسکنر (Skyscanner) یا فلایت استیتس (FlightStats)، متصل شود، این کار را به استارت آپ «تراپی» (Trapi) بسپارید تا در کمتر از یک ساعت، با کسری از هزینه با هر API گردشگری که می‌خواهید یکپارچه شوید! تراپی شما را از دردسر بررسی اسناد API موردنظر و درک اصطلاحات فنی و گردشگری معاف می‌کند و با ارائه کد فرنت‌اند و بک‌اند موردنیاز، ادغام را برای شما انجام می‌دهد.

۷. اکسپکت می

«استارت آپ اکسپکت می» (Expect Me) به‌گفته بنیان‌گذارانش، اولین پلتفرم تخصیص اتاق در صنعت هتلداری است. اگر هنگام اقامت در یک هتل، اتاقی دریافت کرده‌اید که با انتظارات‌تان متفاوت بوده است، اکسپکت می این مشکل را حل می‌کند. با کمک این پلتفرم مهمانان می‌توانند قبل از ورود به هتل، اتاق مورد نظر خود را انتخاب کرده و تجربه اقامتشان را بر اساس ترجیحات شخصی‌ بهینه کنند. پس از تایید نهایی، داده‌ها بلافاصله به هتل ارسال می‌شود. با انجام این کار، هتل تجربه شخصی‌تری را ارائه می‌دهد و حتی می‌تواند فراتر از انتظارات مسافر ظاهر شود. این پلتفرم به‌راحتی با سیستم مدیریت اتاق هتل ادغام می‌شود و کمک می‌کند میزان رزرو مستقیم خود را افزایش دهید. 

۸. هتل تریتس

استارت آپ «هتل تریتس» (Hotel Treats) شعار جالبی دارد؛ هتل‌های لوکس فقط برای گردشگران نیستند! ساکنان نیز باید بدون نیاز به یک‌شب اقامت در هتل، به اسپاها، رستوران‌ها و استخرهای فوق‌العاده هتل‌ها دسترسی داشته باشند. با کمک این استارت آپ دیگر لازم نیست تا شب را در هتل سپری کنید تا به خدمات لوکس هتل نزدیک‌ خانه‌تان دسترسی داشته باشید.

این پلتفرم از پیشنهادات اسپا و خدمات درمانی هتل گرفته تا برانچ، استخر و غیره را به علاقه‌مندان ارائه می‌دهد. مشتریان می‌توانند این تجربیات را رزرو کنند و یا با پرداخت هزینه آن را به دیگران هدیه دهند. این امکان هم به مشتریان کمک می‌کند تا از تجربیات مورد علاقه‌شان لذت ببرند و هم به هتل‌ها کمک می‌کند تا با ارائه ووچرهای جذاب، از خدمات و امکانات خود کسب درآمد کرده و خود را بیشتر در معرض انتخاب مسافران قرار دهند.

۹. نوادیز

  • دسته: سیدآپ
  • منطقه: آمریکای شمالی
  • وب‌سایت

اگر به‌دنبال سازماندهی یک رویداد هستید اما نمی‌خواهید خود را در جزئیات برنامه‌ریزی غرق کنید، این کار را به استارت آپ «نوادیز» (Nowadays) بسپارید. این استارت آپ با کمک هوش مصنوعی، از یافتن مکان مناسب برای برگزاری رویداد، تا رزرو، ارسال ایمیل، پذیرایی و غیره، مثل یک دستیار برنامه‌ریزی رویداد عمل می‌کند که سلیقه‌ها و نیازهای منحصربه‌فرد شرکت‌تان را در نظر می‌گیرد و بهترین گزینه را ارائه می‌دهد.

۱۰. ترن دات تراول

۱۸ استارتاپ متحول کننده صنعت سفر در سال ۲۰۲۴ میلادی

  • دسته: سیدآپ
  •  منطقه: آمریکای شمالی
  • وب‌سایت

«استارت آپ ترن دات تراول» (Tern.Travel) یک استارت آپ نوآورانه است که از فناوری مبتنی بر هوش مصنوعی برای ساده‌کردن فرآیند برنامه‌ریزی سفر در آژانس‌های مسافرتی استفاده می‌کند. ترن که به‌طور خاص برای متخصصان سفر طراحی شده است، مجموعه‌ای از ابزارها را ارائه می‌دهد که کارایی را افزایش داده و در زمان صرفه‌جویی می‌کند. ترن تنظیم برنامه‌های سفر را به‌صورت خودکار انجام می‌دهد و به کارشناسان اجازه می‌دهد تا بر ارائه خدمات به مشتریان تمرکز کنند. ترن همچنین ارتباط و همکاری بین آژانس‌های مسافرتی، مشتریان و تامین‌کنندگان را تسهیل می کند. این پلتفرم همچنین تجزیه‌وتحلیل‌های ارزشمندی ارائه می‌دهد که به آژانس‌ها کمک می‌کند تا تصمیمات آگاهانه بگیرند و پیشنهادات خود را بهبود بخشند.

۱۱. سوپرلاجیک

  • دسته: اسکیل‌آپ
  • منطقه: آمریکای شمالی
  • وب‌سایت

«استارت آپ سوپرلاجیک» (Superlogic) یک نرم‌‌افزار به عنوان سرویس (SaaS) مبتنی بر فناوری بلاکچین و هوش مصنوعی است که با  پلتفرم داده مشتری (CDP)، سیستم‌ مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) و برنامه‌های وفاداری برندها ادغام می‌شود. این پلتفرم به برندها کمک می‌کند تا در برنامه‌های وفاداری خود بهترین تجربه را براساس علایق مشتری ارائه دهند.  این رویکرد نوآورانه به برندها اجازه می‌دهد تا برنامه‌های وفاداری خود را به‌طور مؤثرتری مدیریت کنند و در عین حال تعامل با مشتری را افزایش داده و از طریق شخصی‌سازی مشتری را ترغیب به خریدهای تدریجی کنند. 

سوپرلاجیک هم به خرید و هم به رفتارهای اجتماعی پاداش می‌دهد. این داده‌ها و بینش‌های جدید به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا گزینه‌های کسب امتیاز و نحوه استفاده از آن، را فراتر از گزینه‌های معمول شناسایی کنند و براساس درک علایق و رفتار کاربر مقیاس‌بندی پاداش‌ها و پیشنهادات جدید را بازبینی کنند.

۱۲. د هاست کامپنی

  • دسته: اسکیل‌آپ
  • منطقه:  آمریکای شمالی
  • وب‌سایت

«استارت آپ دِ هاست کامپنی» (The Host Company) یک پلتفرم خرده‌فروشی است که به میزبانان اقامتگاه‌های اجاره کوتاه‌مدت اجازه می‌دهد، محصولات و خدمات خود را بفروشند. با کمک این پلتفرم، میزبانان می‌توانند یک فروشگاه بسازند؛ آن را شخصی‌سازی کنند و محصول یا خدمت خود را بفروشند. 

۱۳. آئروپی

استارت آپ «آئروپی» (Aeropaye) یک موتور بازپرداخت و خرید بلیط هواپیما است که با فناوری بلاک‌چین طراحی شده است. این پلتفرم یک سیستم فروش بلیط توکنیزه شده است و مشتریان می‌توانند وجوه ناشی از لغو یا تاخیر پرواز را بدون نیاز به ارائه اسناد و مدارک رزرو، دریافت کنند. خطوط هواپیمایی نیز با بازپرداخت سریع، می‌توانند وفاداری و اعتماد مشتری را جلب کنند. منظور از توکنیزه کردن، تبدیل داده‌ها به توکن‌ است. واسط برنامه‌نویسی نرم‌افزار کاربردی (API) آئروپی به‌راحتی در هر وب‌سایت و پلتفرم فروش بلیط هواپیما قابل ادغام است. دسترسی به تخفیف‌های منحصربه‌فرد از دیگر ویژگی‌های این پلتفرم است.

۱۴. اطلسیک

استارتاپ گردشگری ۲۰۲۴

بنیان‌گذاران «استارت آپ اطلسیک» (Atlaseek) می‌گویند این پلتفرم اولین مارکت‌پلیس تولیدکنندگان محتوا (Creator) در صنعت سفر است. اگر به‌دنبال محتوای انحصاری و قابل اعتماد هستید که هیچ تبلیغ یا محتوای اسپانسری‌ای نداشته باشد، می‌توانید محتوای موردنظرتان را در اطلسیک پیدا کنید. راهنماهای دقیق، گزارش سفر و تجربیات منحصر‌به‌فرد در قالب ویدیو یا مقاله، محتواهایی است که در این پلتفرم اشتراکی پیدا می‌شود. با پرداخت هزینه اشتراک در این پلتفرم، در واقع از تولیدکنندگان محتوای سفر حمایت می‌کنید.

۱۵. فلپر

  • دسته: اسکیل‌آپ
  • بازارهای نوظهور
  • وب‌سایت

استارت آپ برزیلی «فلپر» (Flapper) در زمینه ارائه خدمات جت خصوصی و هلیکوپتر فعالیت می‌کند و به شرکت‌ها و افراد ثروتمند و مهم، خدمات پرواز اختصاصی به مقاصد سراسر جهان، به‌ویژه مقاصدی که شرکت‌های هواپیمایی تجاری به آن پرواز نمی‌کنند، را ارائه می‌دهد. 

۱۶. پلن یور تریپ

  • دسته: اسکیل‌آپ
  • بازارهای نوظهور
  • وب‌سایت

«استارت آپ پلن یور تریپ» (PlanYourTrip) به شما کمک می‌کند تا سفر خود را به‌صورت رایگان در عرض چند دقیقه برنامه‌ریزی کرده و آن را تبدیل به یک راهنمای سفر هوشمند کنید که در طول سفر شما را همراهی و از یک مکان به مکان دیگر هدایت می‌کند تا تجربیات ویژه‌ای که برای شما طراحی شده است را تجربه کنید. این پلتفرم در زمینه ارائه تجربه‌های سفر ماجراجویانه فعالیت می‌کند و از پشتیبانی صدها کارشناس محلی برخوردار است.

۱۷. آی وندر 

استارتاپ گردشگری ۲۰۲۴

  • دسته: سیدآپ
  • انقلابی در تجربه در مقصد
  • وب‌سایت

استارت آپ «آی وندر» (Iwander) یک پلتفرم مبتنی بر هوش مصنوعی است که با برندهای مسافرتی همکاری می‌کند تا تورهای صوتی شخصی‌سازی شده و توصیه‌های متنی و بلادرنگ را به مشتریان خود ارائه دهند. پلتفرم آی وندر قابلیت ادغام در اپلیکیشن برندها را دارد تا با نام تجاری خود این خدمات را به مشتری ارائه دهند. تمرکز این پلتفرم بر ارائه تجربیات استثنایی در مقصد است و به برندها این امکان را می‌دهد که در طول سفر با مسافر تعامل داشته باشند. با کمک این پلتفرم می‌توانید روایت‌ها و نکات سفری را ارائه دهید که با ترجیحات و علایق هر کاربر سازگار است و سفر او را منحصربه‌فرد می‌کند. همچنین می‌توانید محصولات و خدمات مسافرتی مانند بلیط، رویدادها، رستوران و غیره را مطابق با سلیقه و نیاز مشتری به او پیشنهاد دهید.

۱۸. آتیو 

  • دسته: اسکیل‌آپ
  • انقلابی در تجربه در مقصد
  • وب‌سایت

«استارت آپ آتیو» (Autio) شبکه‌ای از داستان‌های سفر است که داستان‌سرایان چیره‌دستی مانند کوین کاستنر، فیل جکسون و جان لیسگو آن‌ها را روایت می‌کنند. این داستان‌های صوتی که به‌صورت حرفه‌ای ویرایش و روایت می‌شوند، تصویری را ترسیم می‌کنند که بعید است از کتاب‌های تاریخ یا راهنمای سفر به دست آورید. این داستان‌‌ها به‌طور خودکار در زمان مناسب پخش می‌شوند تا به سؤالاتی که ممکن است به ذهن‌تان رسیده یا نرسیده باشد، پاسخ دهند.  موضوعات داستان‌ها نیز شامل موضوعات مختلف مثل تاریخ، ورزش، فرهنگ، موسیقی، زمین‌شناسی و غیره است. این استارت آپ توسط ده‌ها نفر از علاقه‌مندان به سفرهای جاده‌ای در سراسر ایالات متحده، راه‌اندازی شده است.

پیشنهاد «رسانه قطبنما»:

استارت آپ گردشگری چیست | ایده استارت آپ گردشگری + ویدیو

مطالب مرتبط