آمار حمل و نقل در سفرهای نوروزی نشان می‌دهد

سبقت سفرهای هوایی از سفرهای ریلی در نوروز ۱۴۰۱

سبقت سفرهای هوایی از سفرهای ریلی در نوروز ۱۴۰۱

رسانه قطب نما: معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی آمار سفرهای ایام نوروز از ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا ۱۲ فروردین ۱۴۰۱ در بخش‌های جاده‌ای، ریلی، هوایی و دریایی را اعلام کرد و از استقبال ۲.۲ میلیون مسافر هوایی و ۱.۲ میلیون مسافر ریلی در تعطیلات نوروز خبر داد.

بر اساس آخرین وضعیت آمار تجمعی سفرهای نوروزی ۱۴۰۱، تعداد مسافران جاده‌ ای با ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی و تحت نظارت سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای شامل اتوبوس، مینی بوس و سواری ۵ میلیون و ۲۶۳ هزار و ۲۸۳ نفر و تعداد سفرهای جاده‌ای نیز ۵۳۴ هزار و ۳۲۹ فقره سفر ثبت شده است. 

همچنین امیرمحمود غفاری، تعداد مسافران نوروزی را که توسط حمل‌و‌نقل ریلی جابه‌جا شده‌اند ۱ میلیون و ۲۲۰ هزار و ۵۴۶ نفر و تعداد سفرهای ریلی انجام‌شده را ۳ هزار و ۲۹۲ سفر عنوان کرده است. 

در بخش سفرهای هوایی داخلی و بین‌المللی نیز ۲ میلیون و ۱۱۸ هزار و ۹۴۹ مسافر و نشست‌و‌برخاست هوایی نیز ۱۷ هزار و ۱۷۱ فروند گزارش شده است.

در بخش دریایی ورود و خروج مسافر دریایی ۲ میلیون و ۷۷۴ هزار و ۷۵۲ نفر، ورود و خروج گردشگر دریایی ۲ میلیون و ۵۲۸ هزار و ۲۸۰ نفر، ورود و خروج شناور مسافری ۲۴ هزار و ۴۸۶ فروند و ورود و خروج شناور تفریحی نیز ۲ میلیون و ۵۵۰ هزار و ۷۲ فروند ثبت شده است.

به‌گفته معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی در مدت‌زمان اعلام‌شده، ۳۳۶ فقره تصادف منجر به فوت ۴۶۴ نفر سر صحنه تصادف شده است.

 آخرین اخبار سفر و گردشگری را از «رسانه قطب نما» دنبال کنید.

مطالب مرتبط